CPS Consulting auttaa suomalaisia yrityksiä kansainvälistymään

CPS Consulting auttaa suomalaisia yrityksiä kansainvälistymään. Meidän pääosaaminen on yritysten auttaminen Saksan ja Saksankielisen Euroopan alueella. Teemme yhteistyötä Finpron ja Tekesin kanssa ja olemme Finpron sertifioima konsultti Saksan markkinoille. Meistä löytyy lisätietoa täältä: http://cps-consulting.de/ .

Me olemme CPS Consultingin tiimillä täällä Saksassa aktiivisesti tukemassa tiettyjä tapahtumia, kuten messuja ja road show-tyyppisiä projekteja, joiden uskomme olevan kiinnostavia suomalaisille yrityksillä. Yksi näistä tämän vuoden tapahtumista on Green Ventures, joka on tällä kertaa Leipzigissa 5. – 7.4.2017 Terratec messujen ja New Energy World konferenssin yhteydessä. Green Ventures on IHK Potsdamin (=teollisuus- ja kauppakamari) järjestämä partnerointi- ja match making-tapahtuma, joka keskittyy uusiutuvaan energiaan, jätteen käsittelyyn ja kierrätykseen liittyvään teknologiaan ja ratkaisuihin. Tapahtuma on hyvin kansainvälinen, viime vuonna osallistujia oli n. 160:stä yrityksestä ja 31:stä maasta. Green Ventures ei ole mikään tavallinen messu tai seminaari, vaan se perustuu ”speed dating” konseptiin. Eli mukaan ilmoittautuneet yritykset kertovat jo ennen tilaisuutta oman profiilinsa sekä ketä/millaisia yrityksiä he haluavat tavata. Tämän perusteella tehdään kaikille etukäteen ”match making” ja suunnitellaan tapaamiset valmiiksi. Nämä tapaamiset kestää 25 minuuttia/tapaaminen ja 5 minuttia on varattu paikan vaihtoon. Tämä ”speed dating” kestää yhden päivän ja illalla on pieni juhlatilaisuus ja ruokailu (eli silloin on edelleen mahdollisuus tavata potentiaalisia asiakkaita ja partnereita) ja seuraavana päivänä järjestetään vierailuja Leipzigin alueen relevantteihin yrityksiin. Me oltiin viime vuonna mukana Green Venturessa ja konsepti tuntuu toimivan. Saimme myös hyvää palautetta mukana olleilta suomalaisilta yrityksiltä ja heille syntyi konkreettisia asiakasliidejä tästä tapahtumasta.

Green Ventures -tapahtuman tekee ulkomaisille osallistujille mielenkiintoiseksi sekin, että osallistumiskustannukset ovat minimaaliset ja käytännössä ainoastaan matkakustannuksia. Ulkomaisille yrityksillä osallistuminen maksaa 50 Euroa (!) ja siihen liittyy illallinen kahtena päivänä, lounaat, tapaamiset, exkursiot ja tänä vuonna vielä ilmainen sisäänpääsy Terratec messuille ja New Energy World konferenssin näyttelytilaan!

Ohessa Green Ventures 2017 esite ja tässä vielä linkki, josta saa lisätietoja: http://www.green-ventures.com/Leipzig-2017/
Exkursio-kohteet eivät ole vielä selvillä, mutta ne ovat joka tapauksessa relevantteja Leipzigin alueen yrityksiä. Viime vuonna tuli osallistujilta näistä vierailuista paljon positiivista palautetta.

Tässä vielä linkit Terratec’iin ja New Energy Worldiin:

Yrjö Kemppi

CPS Consulting